διαβάζεται...
Δημοτικά Νέα, Πολιτική

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΑΣΟΚ-ΝΔ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


boukas1Tου ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΚΑ*

Όταν δόθηκε στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής τον 11/2012 το κείμενο των στρατηγικών θέσεων και προτεραιοτήτων της Περιφέρειας Αττικής για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, μείναμε εμβρόντητοι για την αποκαλυπτικότητα των προθέσεων.

Είναι προφανές το ειδικό βάρος της Αττικής, αφού εδώ συγκεντρώνεται το 40% του πληθυσμού της χώρας και των απασχολουμένων, το 35% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας, ενώ από το 2000 καταλαμβάνει τη 2η θέση στο κατά κεφαλήν εγχώριο Α.Ε.Π. Οι ιεραρχήσεις και οι κατευθύνσεις για ένα τόσο σοβαρό σχεδιασμό, που αφορά εκατομμύρια πολιτών, οφείλουν πρώτα από όλα να λάβουν υπόψη τους το πλαίσιο της συντελούμενης κοινωνικής χρεοκοπίας και καταστροφής. Αντί αυτών, όμως, με τις κατευθύνσεις που περιγράφονται, υλοποιείται στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β΄ βαθμού η επιταγή του μνημονίου της Τρόικας.
Δεν είναι δυνατόν να τίθεται ως στρατηγική κατεύθυνση για τους στόχους του Π.Ε.Π. «η συμβολή στην επίτευξη των στόχων του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2012-2015, του Εθνικού Προγράμματος Μεταρρυθμίσεων 2011-2014 και της Στρατηγικής της Ε.Ε. 2020».

Μεταξύ αυτών που θα ξεπουληθούνμ είναι η διαχείριση των απορριμμάτων από την αποκομιδή μέχρι και την τελική διάθεση, κοινωνικές δομές, αθλητικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, υπηρεσίες πράσινου, ηλεκτροφωτισμού κλπ, υπηρεσίες για τις οποίες ενδιαφέρονται μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Όταν γίνεται παραδεκτό «ότι το «εθνικό» Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα είναι «ελεγχόμενου μεγέθους» λόγω των όρων του Δημοσιονομικού Συμφώνου», έχουμε ουσιαστικά στην πράξη την αυτόματη κατάργηση και υπονόμευση ενός από τα πιο βασικά εργαλεία για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Η λογική να ξεπουλήσουμε τα πάντα, περιγράφεται γλαφυρά: «η προσέλκυση επενδύσεων στην Αττική προωθείται σε αυτή τη φάση με την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου, με έμφαση στο παραλιακό μέτωπο της Περιφέρειας, την αξιοποίηση των Λιμανιών, την συνεργασία με στρατηγικούς επενδυτές στα ζητήματα των εναλλακτικών ενεργειακών δικτύων, της ύδρευσης-αποχέτευσης, της διαχείρισης των απορριμμάτων και της διαχείρισης υποδομών θαλασσίου τουρισμού».

Δεν μιλάμε λοιπόν για Αναπτυξιακό Σχεδιασμό αλλά για Σχεδιασμό Καταστροφής.

Ο ρόλος που επιφυλάσσεται για την Αυτοδιοίκηση μετά την «αναδιοργάνωση» της είναι να: «δημιουργεί επενδυτικές ευκαιρίες σε ζητήματα ενεργειακής διαχείρισης κτιριακών εγκαταστάσεων των Δήμων, διαχείρισης της παρόδιας στάθμευσης, ανάπτυξης και λειτουργίας κοινών υποδομών συστημάτων πληροφορικής, λειτουργίας-συντήρησης Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων κλπ».

Αναρωτιόμαστε εάν έχει απομείνει άραγε κάποια λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που δεν εποφθαλμιάται;

Σε όλα αυτά τα καίρια ζητήματα, οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ βρεθήκανε στην ίδια γραμμή πλεύσης με την μνημονιακή συγκυβέρνηση τοποθετούμενοι με θετικές ψήφους όταν τα θέματα συζητιόντουσαν στις συνεδριάσεις των Περιφερειακών Συμβουλίων.

Τα παραδείγματα πολλά και αποκαλυπτικά. Άρνηση από μεριάς τους να καταδικάσουν το ξεπούλημα και την τσιμεντοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και να ταχθούν με το μέρος των τοπικών Δήμων (Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Ελληνικού) που ζητούσανε την δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, όπως προσδιοριζόταν από την μελέτη που εκπόνησε για αυτούς το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το Δεκέμβρη του 2010.

Γνωμοδότησαν θετικά υπέρ της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΕΣΧΑΔΑ για τον Αστέρα Βουλιαγμένης-Μικρό Καβούρι, στα πλαίσια πώλησής του σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Δόθηκε δημόσια έκταση σε τιμή χαμηλότερη από την αντικειμενική αξία της περιοχής, ενώ ο αρχαιολογικός χώρος και το δάσος δεν στάθηκαν εμπόδιο στην προοπτική κτισίματος 40.000 τ.μ. κατοικιών, γιατί αυτή είναι η «ανάπτυξη» τους.

Προωθείται από την Διοίκηση Σγουρού η κατασκευή 4 φαραωνικών εργοστασίων διαχείρισης σύμμεικτων απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, χωρίς να υπάρχει νέος σύγχρονος περιφερειακός σχεδιασμός, στέλνοντας στο πυρ το εξώτερο την δημόσια διαχείριση, την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση, την οικονομική ελάφρυνση των εργαζομένων κ.α. Οι μεγαλοεργολάβοι που θα αναλάβουν την κατασκευή και διαχείριση τους για 27 χρόνια θα έχουν εξασφαλισμένους 1.250.000 τόνους σύμμεικτα απορρίμματα κάθε χρόνο, την στιγμή που λόγω της καπιταλιστικής κρίσης έχει μειωθεί πάνω από 17% η παραγωγή απορριμμάτων.

Οι ιδιωτικοί φορείς με μελέτες τους, όπως το Ίδρυμα Ωνάση για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και το Ίδρυμα Νιάρχου για τον Φαληρικό όρμο, σχεδιάζουν και παρεμβαίνουν στο δημόσιο χώρο για να υλοποιήσουν τα σχέδια τους και ορίζοντας αυτοί τις προτεραιότητες της Αθήνας και της Αττικής, παρακάμπτοντας τους αρμόδιους δημόσιους και επιστημονικούς φορείς, τυχαίνουν θετικής ανταπόκρισης και ψήφου από αυτές τις Παρατάξεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Τα παραδείγματα είναι τόσα πολλά, που αναδεικνύουν απλά την πλήρη ταύτιση τους με την αντιλαϊκή μνημονιακή συγκυβέρνηση. Είναι αυτές οι πολιτικές που ο Γ. Σγουρός αποκαλυπτόμενος, επαναλαμβάνει συνέχεια την ανάγκη για «πολιτική σταθερότητα στη χώρα».

Για να συνεχιστεί, δηλαδή, η ίδια πολιτική, αυτή που άσκησε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ και μας οδήγησαν ως εδώ. Αυτή την σταθερότητα και αυτή την πολιτική καλούμαστε να αλλάξουμε τον Μάιο και να βγάλουμε στο προσκήνιο τις σταθερές των κοινωνικών αναγκών και των εργαζομένων καθώς και τις πολιτικές που θα τις υπηρετήσουν κόντρα στα συμφέροντα της ντόπιας και ξένης ολιγαρχίας, τις πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ.

*Ο Κώστας Μπούκας είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.

Advertisements

Συζήτηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.