διαβάζεται...
Κινητοποιήσεις

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ-ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!


kathigitesΤΡΙΤΗ 10/9 ΣΤΙΣ 18.30: ΣΕ ΠΑΛΛΑΪΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΛΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ(ΟΛΜΕ) ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ!

Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ ψήφισαν θετικά στην πρόταση για κήρυξη απεργίας διαρκείας στον κλάδο με τη μορφή των πενθήμερων επαναλαμβανόμενων, μετά από αποφάσεις γενικών συνελεύσεων, κινητοποιήσεων, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 16 Σεπτεμβρίου.

Υπέρ της παραπάνω πρότασης ψήφισαν οι 72 ΕΛΜΕ από τις 85 που έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση.

Το μέτωπο των κινητοποιήσεων σαρώνει σταδιακά όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας, δάσκαλοι, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί και διοικητικοί, σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα προχωρά σε ένα πρωτόγνωρο και μαζικό συντονισμό.

Οι καθηγητές αποφάσισαν πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, οι δάσκαλοι αποφασίζουν μέσα στην εβδομάδα, αναβρασμός επικρατεί στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, τα ΤΕΙ προχωρούν σε προειδοποιητικό λουκέτο την Τρίτη 10/9, ενώ οι διοικητικοί προχωρούν σε επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ : ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΠΕΝΘΗΜΕΡΕΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Ένας μεγάλος, ελπιδοφόρος αλλά και δύσκολος απεργιακός αγώνας φαίνεται ότι ξεκινάει από τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος μπορεί να γίνει αφετηρία και πυρήνας ενός ευρύτερου φθινοπωρινού κινήματος ανατροπής της κυβέρνησης για μια νέα προοδευτική πορεία της χώρας.

Σε πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες,από τις 16 Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προχωρούν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η τελική απόφαση πάρθηκε σήμερα Δευτέρα 9/9, από τη γενική συνέλευση των προέδρων των συνολικά 88 τοπικών συλλόγων ενώσεων καθηγητών της χώρας.

Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση για 5νθήμερες επαναλαμβανόμενες κατέβηκε στις γενικές συνελεύσεις από κοινού, από τις παρατάξεις ΣΥΝΕΚ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ και στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ αντίστοιχα. Οι προτάσεις για 48ωρες που κατεβαίνουν από ΠΑΜΕ, ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ με κάποιες παραλλαγές από την κάθε μιά, στις περισσότερες περιπτώσεις μειοψήφισαν.

ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Οι εκπαιδευτικοί στον τολμηρό και σκληρό αλλά ελπιδοφόρο αγώνα που εγκαινιάζουν, δεν διεκδικούν τίποτα το συντεχνιακό και ιδιοτελές, ακόμα και όταν τα αιτήματά τους αφορούν τον κλάδο τους , αφού είναι αιτήματα, σχεδόν, όλων των εργαζομένων στο δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα.

Το πρώτο και κύριο που διεκδικούν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά όλη την ελληνική κοινωνία, είναι η στήριξη, η ανασυγκρότηση και η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με καθολική υψηλού επιπέδου δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος διεκδικεί, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά κυβερνητικά μέτρα και τον πρόσφατο νόμο για το Λύκειο, ένα 12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά, με ουσιαστική στήριξη της τεχνικής εκπαίδευσης κατά τη μεταβατική περίοδο. Διεκδικούν σχολεία με ολιγομελή τμήματα και επαρκείς υποδομές, με επαναφορά των τομέων που καταργήθηκαν στην τεχνική εκπαίδευση και με αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν την απόσυρση όλου του θεσμικού πλαισίου που οδηγεί σε διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές μετατάξεις και μετακινήσεις, απολύσεις των εκπαιδευτικών, του θεσμικού πλαισίου των υποτιθέμενων αξιολογήσεων και των πειθαρχικών διώξεων, του προς ψήφιση νομοσχεδίου για την αντιδραστική «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης, γενικής και τεχνικής.

Είναι προφανές ότι οι διεκδικήσεις αυτές των καθηγητών τους φέρνουν σε άμεση αντίθεση με τις μνημονιακές πολιτικές και επομένως δίνουν άμεσες πολιτικές διαστάσεις στον αγώνα τους , ο οποίος εκ των πραγμάτων γίνεται αγώνας και για την ανατροπή της κυβέρνησης.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Από την Δευτέρα 9/9 το κλίμα αναμένεται να επιβαρυνθεί περαιτέρω καθώς εισάγεται για συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο». Ήδη η ΟΛΜΕ καλεί σε συγκέντρωση στα γραφεία της και πορεία στο Σύνταγμα, την Τρίτη 10/9 στις 18.30μ.μ. , ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου

Τρίτη, 10/9 στις 18.30

Πανελλαδική Συγκέντρωση* στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Ερμού & Κορνάρου 2) και πορεία στο Σύνταγμα.

(Ημέρα ψήφισης του ν/σχ για το Λύκειο στη Βουλή)

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ

ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Ν/ΣΧ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

*(Όσες ΕΛΜΕ δεν οργανώσουν την κάθοδό τους στην Αθήνα, να οργανώσουν εκείνη την ημέρα τοπικές πρωτοβουλίες διαμαρτυρίας).

ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Β/ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΟΙΕΛΕ

Η ΟΙΕΛΕ συντονίζει τον αγώνα της με την ΟΛΜΕ για να αποτραπεί η εκποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ, έγινε σαφές ότι για να αντιμετωπιστεί η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που σαρώνει τον χώρο της εκπαίδευσης, πρέπει να συμπτυχθεί ενιαίο πανεκπαιδευτικό μέτωπο. Η ΟΙΕΛΕ θα κατεβάσει στις Γενικές Συνελεύσεις των Πρωτοβάθμιων Σωματείων της πρόταση για κοινή δράση και κινητοποιήσεις με την ΟΛΜΕ. Επίσης λήφθηκε η απόφαση στην Συνέντευξη Τύπου, που θα παραθέσει η Ομοσπονδία για το νέο Λύκειο να προσκληθούν και οι συνάδελφοι της ΟΛΜΕ για να καταθέσουν και αυτοί τις δικές τους απόψεις.

Η απόπειρα μετατροπής του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης σε εμπορεύσιμο είδος και σε προνόμιο για λίγους συνιστά μια πρωτοφανή εθνική εκπαιδευτική τραγωδία, η οποία θα οδηγήσει την κοινωνία δεκαετίες πίσω και θα οξύνει δραματικά τις εκπαιδευτικές, τις οικονομικές και τις κοινωνικές ανισότητες. Στην καταστροφική αυτή πολιτική ο μόνος δρόμος είναι η συλλογική και μαζική αντίσταση ολόκληρου του κόσμου της εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία μας θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις για την εκπλήρωση αυτού του στόχου.

Μ. ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ: «ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

Με επιστολή του ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ και Γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχάλης Κουρουτός απευθύνει έκκληση στο οργανωμένο κίνημα της εργασίας και στους εκπροσώπους της (Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες) να δώσουν τη μάχη στο πλευρό των εκπαιδευτικών για να μπει φραγμός στην εκποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης που θα πλήξει καίρια τα παιδιά των εργαζόμενων και των φτωχών στρωμάτων. Όπως σημειώνεται, η μάχη αυτή είναι επιβεβλημένη, ώστε να αποφευχθεί μια εθνική τραγωδία που θα γυρίσει την Ελλάδα πολλές δεκαετίες πίσω.

ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ναρκοθετημένο είναι το πεδίο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λόγω της «διαθεσιμότητας» χιλιάδων διοικητικών υπαλλήλων.

Το Κεντρικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ) αποφάσισε δύο 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, 10, 11 και 12, 13 Σεπτεμβρίου, καθώς και μία πενθήμερη απεργία από τις 16 μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου. Η προθεσμία που έχει δώσει το υπουργείο για τις εγγραφές είναι από τις 11 έως τις 27 Σεπτεμβρίου.

Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει άδικη, ανορθολογική, αντιμεταρρυθμιστική και ανορθόδοξη τη μέθοδο που υιοθετεί το υπουργείο για να θεραπεύσει «τις όντως υπαρκτές και χρόνιες παθογένειες και στρεβλώσεις των δημοσίων δομών». Οπως λέει, «αποφασίζει πρώτα, αυθαίρετα, τον αριθμό αυτών που θεωρεί ότι πλεονάζουν – 1.765 – και στη συνέχεια αναζητεί μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες το προσωπικό που θέλει, ανυπερθέτως, να θέσει σε διαθεσιμότητα. Για κάθε νοήμονα άνθρωπο όλα αυτά είναι προσχηματικά».

Στην ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια ομοσπονδία του κλάδου αναφέρει ότι «δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αδράνειας» και προσθέτει: «Η περίοδος που διανύουμε είναι η πιο κρίσιμη από κάθε άποψη για τον εργασιακό βίο όλων μας, δεδομένης της άμεσης απειλής να τεθεί σε διαθεσιμότητα το 25% του Διοικητικού Προσωπικού των Ιδρυμάτων».
Για το ίδιο θέμα εξέδωσε ανακοίνωση-επιστολή προς την πανεπιστημιακή κοινότητα ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδόσης Πελεγρίνης στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων: «Το Πανεπιστήμιό μας και τα Ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης γενικότερα είναι αντικειμενικά τα αρμοδιότερα να κρίνουν, να αξιολογήσουν, να αναδιαρθρώσουν τις δομές τους και τις λειτουργίες τους. Και πάντως αρμοδιότερα και αντικειμενικότερα από ιδιωτικές εταιρείες συμβούλων και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που δεν μπορεί εκ των άνωθεν και πριν από τα Πανεπιστήμια να αποφαίνεται γι’ αυτά».

Κινητοποιήσεις ετοιμάζουν και αρκετοί φοιτητικοί σύλλογοι στα πανεπιστήμια ως ένδειξη διαμαρτυρίας στα συνολικότερα προβλήματα της εκπαίδευσης.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΑ ΤΕΙ

Η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ της χώρας, η οποία συνεδρίασε εκτάκτως την Παρασκευή, στην Αθήνα, ομόφωνα- όπως ανακοινώθηκε- αποφάσισε τα εξής:

«Τα ΤΕΙ μετά την απώλεια μέχρι σήμερα, σημαντικού αριθμού στελεχών από το ήδη ολιγομελές Διοικητικό τους Προσωπικό, δεν έχουν ουδεμία δυνατότητα για περαιτέρω θυσίες. Η οποιαδήποτε επιπλέον απώλεια Διοικητικού Προσωπικού θα οδηγήσει στην πλήρη αδυναμία λειτουργίας τους. Στο πλαίσιο αυτό και μπροστά στις αποφάσεις για τη διαθεσιμότητα επιπλέον 1600 Διοικητικών Υπαλλήλων από τα Ιδρύματα, η Σύνοδος αποφασίζει την Αναστολή Εκπαιδευτικών και Διοικητικών δραστηριοτήτων, την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013 σε όλα τα ΤΕΙ της χώρας. Περαιτέρω επέκταση της κινητικότητας στον χώρο των Διοικητικών Υπαλλήλων, θα οδηγήσει σε επέκταση των κινητοποιήσεων.

Ζητά ο αριθμός του έκτακτου προσωπικού να παραμείνει στα περσινά επίπεδα. Επίσης ζητά την άμεση έκδοση όλων των εγκυκλίων και αποφάσεων που σχετίζονται με την υλοποίηση των σχετικών άρθρων στο Νόμο « Για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» περί πρόσληψης εκτάκτου προσωπικού με χρηματοδότηση από τα ταμειακά υπόλοιπα, ώστε τα ιδρύματα να μπορέσουν να λειτουργήσουν με την έναρξη του Ακαδημαϊκού Έτους.

Ζητά τη διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου για τη διάθεση των Ταμειακών Υπολοίπων των ΤΕΙ και για την εύρυθμη λειτουργία των Ιδρυμάτων και όχι μόνο για στοχευόμενες δαπάνες.

Ζητά την Ενιαιοποίηση του ωραρίου Καθηγητών των ΤΕΙ με αυτό των Καθηγητών Πανεπιστημίου. Οι Καθηγητές ΤΕΙ ήδη εργάζονται υπερδιπλάσιο χρόνο από αυτόν του θεσμικού τους πλαισίου και περαιτέρω αύξηση του αποτελεί έλλειψη αναγνώρισης στην ανιδιοτελή προσφορά

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Μπροστά στο μεγάλο αγώνα που φαίνεται ότι ξεκινούν οι εκπαιδευτικοί προβάλλει ως αναγκαιότητα η κοινωνική στήριξη, κυρίως από το γονεϊκό κίνημα αλλά και ευρύτερα από τις τοπικές κοινωνίες και τη νεολαία και ο συντονισμός με εργασιακούς χώρους, που πλήττονται από τις εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές, όπως νοσοκομεία, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.

Κύκλοι της Αριστεράς τόνιζαν ότι αυτή την ώρα το μείζον και το καθοριστικό για την εξέλιξη είναι να μην μείνουν οι εκπαιδευτικοί μόνοι στο σκληρό απεργιακό τους αγώνα αλλά να υπάρξει ευρύτερη κοινωνική στήριξη και κυρίως, δίπλα σε αυτό τον αγώνα, να αναπτυχθούν ταυτόχρονα και συντονισμένα μεγάλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις και άλλων κλάδων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με επιδίωξη ένα μεγάλο αγωνιστικό εργατικό λαϊκό ποτάμι ανατροπής της κυβέρνησης, για εκλογές και κυβέρνηση της Αριστεράς.
Ήδη πολλές ΕΛΜΕ προχωρούν σε πολύμορφες διαμαρτυρίες (πορείες, ακτιβιστικές δράσεις κλπ), όπως και σε διοργανώσεις ευρύτερων συσκέψεων φορέων (ενώσεις γονέων, νοσοκομειακοί, σχολικοί φύλακες κλπ),ενώ η ΟΛΜΕ ήδη έχει ανακοινώσει πρόγραμμα δράσης για τις επόμενες μέρες.

ΣΕ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΚΑΛΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Η ΟΛΜΕ

Aνοικτές επιστολές προς τους γονείς και τους μαθητές απέστειλε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) εν όψει των απεργιακών της κινητοποιήσεων, η τελική μορφή των οποίων αποφασίζεται σήμερα.

Oλόκληρο το γράμμα της ΟΛΜΕ προς τους μαθητές έχει ως εξής:

ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Μαρία, Γιάννη, Πέτρο, Ελένη, Ανίσα, Βλαντισλάβ…

Αγαπητή μας μαθήτρια, αγαπητέ μας μαθητή

Έχει περάσει πια αρκετός καιρός από τότε που αυτές οι μέρες του Σεπτέμβρη ήταν για όλους μας μια γλυκιά επιστροφή στο σχολείο, με τις ανταλλαγές των καλοκαιρινών εμπειριών, με το σχεδιασμό και τις αποφάσεις για την καινούργια σχολική χρονιά, με την ανανέωση της υπόσχεσης πως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να ζήσουμε όμορφα. Έχει περάσει πια αρκετός καιρός, από τότε που οι κυβερνήσεις των μνημονίων και όσοι τις υπηρετούν, αποφάσισαν να διαλύσουν το Δημόσιο Σχολείο, να το μετατρέψουν σε μια άχρωμη και σκληρή επιχείρηση, που θα χωράει μόνο τα παιδιά των λίγων. Κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρόκειται για κάτι φυσικό και λογικό. Περιμένουν από μας να «συνηθίσουμε» την καταστροφή. Όμως κι οι δυο μας ξέρουμε, ότι αυτό είναι δύσκολο να συμβεί. Γιατί δεν μπορούμε να ζήσουμε έτσι. Αλλά και γιατί σημαίνει ότι πρέπει να παραιτηθούμε- κι εμείς κι εσύ- από το να είμαστε άνθρωποι. Από έναν καλύτερο κόσμο. Από τη δύναμη της νεανικής σου ορμής και δημιουργικότητας ,από την έντονη επιθυμία ν΄ αλλάζεις τα πράγματα γύρω σου κόντρα στις συνήθειες και τον εφησυχασμό των μεγάλων.

Μετά από τούτο τον Σεπτέμβρη λοιπόν τίποτα δεν θα είναι το ίδιο. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, αποφασίσαμε να ξεσηκωθούμε σε έναν απεργιακό αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, της ζωής της δικιάς μας και της δικιάς σου. Απέναντί μας έχουμε τα στελέχη των υπουργείων, τους καλοπληρωμένους μάνατζερ, τα δελτία ειδήσεων, που δεν έχουν σταματήσει να επαναλαμβάνουν ότι είναι ο δικός μας ο αγώνας που θα βλάψει το Σχολείο και όχι η δική τους βάρβαρη πολιτική. Αυτοί οι άνθρωποι, ζώντας χρόνια τώρα στα σαλόνια της εξουσίας, δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τις ανάγκες σου, τις αγωνίες σου, τα όνειρά σου. Αυτοί οι άνθρωποι του συστήματος ξέρουν μόνο να κάνουν λογιστικούς λογαριασμούς, και σ’ αυτούς τους λογαριασμούς βρήκαν ότι το Δημόσιο Σχολείο περισσεύει.

Μέσα στο καλοκαίρι, συνέχισαν το καταστροφικό έργο της συγχώνευσης/κατάργησης σχολείων. Έκλεισαν αιφνιδιαστικά και μέσα σε μια νύχτα σχολεία και κατήργησαν ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης σπρώχνοντάς σε στις «αγκαλιές» των ιδιωτικών σχολαρχών. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προσπαθεί να ολοκληρώσει τη μετατροπή του σχολείου σε ένα εξεταστικό κάτεργο, ένα προπονητικό κέντρο εξετάσεων, μιας και αντί να επεξεργαστεί ένα πρόγραμμα που θα στοχεύει στην ουσιαστική και πολύπλευρη γνώση και θα μειώνει την αφόρητη πίεση που ζεις, δημιουργεί έναν απάνθρωπο μηχανισμό κοσκινίσματος ανθρώπων που βασίζεται στις συνεχείς εξετάσεις από το Γυμνάσιο μέχρι και την τελευταία μέρα σου στο Λύκειο. Θέλουν να τσακίσουν τη Νιότη σου, να συνηθίσεις τον έλεγχο, ώστε αύριο να είσαι ένας υπάκουος υπάλληλος. θέλουν να σε διώξουν απ’ το Σχολείο, ώστε να γίνεις ένας «φθηνός» ανειδίκευτος εργαζόμενος, αν βρεις δουλειά. Σχεδιάζουν μια σχολική ζωή άχαρη και δυσάρεστη, με πιο πολλά παιδιά στα τμήματα και τα εργαστήρια, με λιγότερους καθηγητές να τρέχουν πελαγωμένοι –σε πολλά σχολεία ο καθένας- για να ανταπεξέλθουν. Με την ίδια περιφρόνηση για καθετί ζωντανό και όμορφο, οι ίδιοι στεγνοί άνθρωποι μας επιβάλλουν να «αξιολογηθούμε», να μετατρέψουμε δηλαδή ό,τι αγαπάμε περισσότερο –τις σπουδές μας και την καλλιέργειά μας, τα προγράμματα και τις εργασίες που κάνουμε μαζί με σένα, όλες αυτές τις ώρες των εκδρομών, των θεατρικών, της συζήτησης, της πρόβας και της συναυλίας- σε «χαρτιά» που θα γεμίσουν το φάκελό μας, μήπως και γλιτώσουμε για λίγο την απόλυση. Μαζί μ’ αυτό έχτισαν έναν ασφυκτικό πειθαρχικό κώδικα που μας θέλει άβουλα ανθρωπάκια που θα σου «κάνουν το μάθημα» και δεν θα νοιάζονται για τίποτε παραπέρα.

Ξεκινάμε αυτή τη χρονιά λιγότεροι: με κλεισμένα σχολεία στην τεχνική και τη γενική εκπαίδευση, με πάνω από δέκα χιλιάδες συναδέλφους μας που τους έκοψαν το δρόμο για το σχολείο. Είναι μια κατάσταση που τη γνωρίζεις από πρώτο χέρι: Γιατί είναι και οι δικοί σου γονείς που υφίστανται την ίδια βίαιη επίθεση με τις περικοπές των μισθών, τις απολύσεις , τα λουκέτα των καταστημάτων και το απελπιστικό τέρας της ανεργίας. Γιατί είσαι κι εσύ που σε βλέπουμε κάθε μέρα να μετράς λιγοστά ψιλά μπροστά στο κυλικείο, να δηλητηριάζεις την επιτυχία σου στις Πανελλαδικές με το άγχος του αν θα τα βγάλεις πέρα οικονομικά, να μας ρωτάς αν έχει πια νόημα να σπουδάσεις αυτό που θέλησες ή αν υπάρχει κάποια άλλη σχολή που να σε οδηγεί σε «πιο σίγουρο μισθό» μήπως και ξεφύγεις απ’ τη μιζέρια. Γιατί είναι και τ’ αδέρφια και οι φίλοι σου, οι χθεσινοί μας μαθητές δηλαδή, που μας λένε ότι πια δεν αντέχουν εδώ και κυνηγούν την τύχη τους στο εξωτερικό, στο δρόμο της μετανάστευσης, που τον είχαν πάρει κάποτε οι παππούδες τους κι ελπίζαμε πως δεν θα τον ξαναζήσουμε αναγκαστικά.

Είναι κοινά τα προβλήματά μας. Όχι μόνο για μας και για σένα που ζούμε, δημιουργούμε, αγωνιούμε και ονειρευόμαστε στον ίδιο χώρο αλλά για ολόκληρη την κοινωνία. Μια κοινωνία που δεν έχει την πολυτέλεια να παρακολουθεί μουδιασμένη το ένα χτύπημα να ακολουθεί το άλλο. Γι’ αυτό εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, αποφασίσαμε να ξεσηκωθούμε σ’ αυτόν τον αποφασιστικό αγώνα, που θα σπάσει τη σαπίλα του «δε γίνεται τίποτα». Σ’ αυτόν τον αγώνα θέλουμε δίπλα μας όλους τους εργαζόμενους. Θέλουμε τους γονείς σου, μα χρειαζόμαστε κι εσένα. Όχι για να αναλάβεις τα καθήκοντά που είναι δικά μας. Το κόστος του αγώνα θα το σηκώσουμε εμείς στο ακέραιο, παρά τις βρωμιές που ύπουλα διαδίδονται από κάποια ΜΜΕ. Σε θέλουμε δίπλα μας γιατί, όπως και μέσα στην τάξη, είναι η δικιά σου συμμετοχή που δίνει νόημα στον αγώνα μας. Μόνο μαζί μπορούμε να σπάσουμε την κυριαρχία της μοιρολατρίας και της μιζέριας, μόνο μαζί μπορούμε να σταθούμε όρθιοι και να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε απλώς «άλλο ένα τούβλο στον τοίχο» τους, άλλο ένα γρανάζι στη μηχανή τους.

Μετά από τούτο τον Σεπτέμβρη λοιπόν τίποτε δεν θα είναι πια το ίδιο. Αυτή τη μάχη ή θα την κερδίσουν οι πολιτικές της Τρόικα και της κυβέρνησης που την υπηρετεί και θα επιβάλλουν την ερήμωση και τη δυστυχία ή θα την κερδίσουμε εμείς, ανοίγοντας το δρόμο για το σχολείο του μέλλοντος, για μια δημιουργική και ελεύθερη ζωή για όλους. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, σου ζητάμε να σταθείς στο πλάι μας, να προσθέσεις την αποφασιστικότητά σου στη δική μας και να γίνεις μέρος του τεράστιου λαϊκού ποταμιού που θα γεμίσει τους δρόμους της χώρας και θα νικήσει!

Με αγάπη,

Οι αγωνιζόμενοι καθηγητές και καθηγήτριες σου! Αθήνα, 9/9/2013

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ολόκληρο το γράμμα της ΟΛΜΕ προς τους γονείς, το οποίο έχει ως εξής:

ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Αγαπητοί Γονείς,

Ο φετινός Σεπτέμβρης με το άνοιγμα των σχολείων μας βρίσκει όλους, εργαζόμενους και νεολαία με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης από τη συνέχιση της πιο βάρβαρης πολιτικής Κυβέρνησης και Τρόικα.

Ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης δέχεται ολομέτωπη επίθεση.

ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ας μας απαντήσουν :

1.Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 16.000 λιγότερους καθηγητές;
2. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27αρια και 30αρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;

3. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (περίπου 15.000) να βρίσκει τον καθηγητή του και τον τομέα στον οποίο φοιτούσε και θα ήθελε να συνεχίσει να φοιτά;

4. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με καθηγητές που δεν ξέρουν σε ποια και πόσα σχολεία θα διδάξουν, σε ποια περιοχή της χώρας θα δουλέψουν κι αν θα έχουν δουλειά το επόμενο διάστημα;

5. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60%. χωρίς χρήματα για ρεύμα, νερό, θέρμανση;

6. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα που αναμορφώνονται κάθε ημέρα και περιμένουμε που θα σταματήσει η ρουλέτα; Χωρίς να υπάρχει μια μελέτη που να υποστηρίζει τη μια ή την άλλη αλλαγή;

7. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα αποσπασματικά – επιστημονικά αντικείμενα κατακερματισμένα- με πληροφορίες ατάκτως εριμμένες αντί της γνώσης σε βάθος και πλάτος των γνωστικών αντικειμένων;

8. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία και να ανταποκριθούν οι μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες στον εξεταστικό μαραθώνιο που ετοιμάζουν, με εξετάσεις τύπου πανελληνίων στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και στην Α τάξη των ΕΠΑΛ και μάλιστα χωρίς καμιά υποστηρικτική διαδικασία; Με αμφισβήτηση και αυτής της δυνατότητας να πάρουν απολυτήριο;

9. Μπορούν να λειτουργήσουν σχολεία που μετατρέπουν τα οράματα και τις προσδοκίες των μαθητών για επαγγελματική εκπαίδευση, σε απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία μέσω της μαθητείας, για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι εργοδότες;

10. Θα αποδεχτούμε για τα παιδιά μας τη θέση ενός μισοκαταρτισμένου εργάτη σε μια ειδικότητα που θα υπάρχει όσο εξασφαλίζει κέρδη στους εργοδότες και θα καταργείται όταν ο εργοδότης αυτός βρει αλλού, σε άλλο τόπο και κλάδο δυνατότητες για να αυξάνει τα κέρδη του;
11. Μπορούν να λειτουργήσουν και να παράγουν ποιοτικό έργο οι εκπαιδευτικοί σε σχολεία που λειτουργούν με την απειλή του ελεγκτή της δημόσιας διοίκησης, την απειλή των κακόβουλων καταγγελιών που οδηγούν σε βαριές πειθαρχικές ποινές και αργία όσους δε συμμορφώνονται με τις επιλογές τους;

Για όλους αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους εμείς οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους.

ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ «ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ» ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:

στην ουσιαστική μόρφωση για όλους τους μαθητές, χωρίς εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς,
στη σταθερή, μόνιμη αξιοπρεπή εργασία για εκπαιδευτικούς, για μαθητές – αυριανούς εργαζόμενους και για τους γονείς τους – τωρινούς εργαζόμενους κι ανέργους.

Αντιστεκόμαστε στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Με μαζικούς ενωτικούς αγώνες ΜΠΟΡΟΥΜΕ και θα ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ αυτή την πολιτική.

ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Αθήνα, 9/9/2013

Advertisements

Συζήτηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.